Évek óta írnak tucatnyian a szerkesztőségbe (szerk-kukac-markert-pont-hu), hogy “mikor lesz már folytatás?”. Mivel mostanában minket a visszafogottság és a mértéktartás jellemez, a következő epizódot viszonylag olcsón megúsztuk, mármint megúszta Regi. De el is mondom rögtön, hogy mi történt.
Regi mostanában szombatonként egy képzésre jár, hogy miért és mire, azt majd ő elmeséli, ha megtalálja ide a felhasználónevét. Reggeltől délutánig tart neki ez, benne ebédszünettel. Az elmúlt szombaton úgy döntött, hogy hazajön hozzánk, hogy együtt ehessen a család, mint egy szép, nagy család.
(Nem tudom, mit ettünk, de a történet szempontjából teljesen lényegtelen. Ha emlékeznék rá, akkor belemennék egy teljesen fölösleges fejtegetésbe azzal kapcsolatban, hogy milyen kalóriaértéke van az adott ételnek, honnan származik, és ki találta fel. Hosszú, barokkos körmondatokkal operálnék, és nem csak hogy az olvasók nem tudnák, hogy mit szeretnék ebből kihozni, de még nekem is jegyzetelnem kellene MONDAT KÖZBEN, hogy tudjam, miről kezdtem el írni, mit szeretnék kifejteni, és mire akarok kilyukadni — közben pedig gondolatjelekkel tennék ki mindenféle, még kevésbé odaillő ún. gondolatokat (felesleges rövidítések és zárójelen belüli zárójelek — szevasztok!); és még a pontosvessző használatától sem riadnék vissza. De szerencsére nem emlékszem arra, hogy mi volt az ebéd, így ettől most megkíméllek titeket.) (Krumplifőzelék volt fasírozottal — Regi)
Ebéd után Regi újfent biciklire pattant (ő is egy Scottot használ a városban, mint én, és mondtam már, hogy van neki egy szuper Canyonja is?), hogy visszainduljon a tőlünk 2’200 méterre található képzési központhoz. Végig lefelé kell gurulni a dombunkról, odafelé ez egy kellemes tekerés nélküli tekerés. Nehezítő tényezőként csak egy, az Altstetterstrassén található útfelújítás áll ilyenkor az útjába, ami jelen történetünk szempontjából fontos főszereplővé avanzsált.
Még tavaly kezdték el feltúrni az utcát, vagy csatornáznak, vagy vízvezetéket fektetnek, nagyon remélem, hogy a munkások nem keverik ezt a kettőt össze, mint én. A felújítás előtt, ha időhiány vagy lustaság (vagy mindkettő) miatt kocsival mentünk vissza régi sikereink színhelyére, a Freilagerbe (ahol az edzőterem van (milyen szép már kocsival járni kondizni, nem?)), mindig erre jártunk, de most csak a másik irányból lehet behajtani. Elvileg biciklivel sem lehetne északnak menni, de gyakorlatban azért ezzel mi nem (sem) szoktunk foglalkozni, mint ahogy minden más környékbeli. Regi is így tett, a biciklijével szépen, lassan, megfontoltan (bukósisakban) csorgott lefelé. Már majdnem a Rautistrassénál tartott (amit jó emlékezettel megáldott olvasóink Regi első balesete kapcsán még bizonyára a mai napig emlegetnek), amikor baj történt. Egy busz miatt Regi úgy döntött, hogy a jobbkanyart a járdán abszolválja — most biztos sokan felszisszennek, hogy “a padka!”, de nem, nem padkázott. Ennél sokkal kreatívabb módon törte össze magát — de erre csak a kötelező grafikai elem után térünk vissza.
Szóval az történt, hogy Regi, már a járdán, egy alacsony sebességnél végrehajtott kanyarodást szeretett volna bemutatni. A hübrisze ugye az volt, hogy a járdán biciklizett, és itt ráadásul a járda eléggé össze is szűkül, ami nem gond, de a kereszteződés miatt egy lámpaoszlop is volt itt, bal kéz felől. Ami még mindig nem lett volna gond, de a zebra miatt a lámpaoszlopon volt egy ilyen sárga “basz” is, ami azért van ott, hogy a vakok (és gyengénlátók, valamint látássérültek és ‑korlátozottak) tudják, mikor lehet átmenni, amit pontosan nem értek, de ez az a gyalogátkelőhelyes-jelzőizé, amin nincs gomb, és nem lehet jelezni. Szóval ez egy, a lámpaoszlopból kiálló nagy, sárga dolog.
Regi ezt kapta el a kormánya bal oldalával. A sérüléseseket vizsgálva azt forenszikeltem ki, hogy valószínűleg elébb a bal fékét húzta be tövig (ez ugye az első kereket fékezi), ami még lassú sebességnél sem javallott. Amikor a fékkart már nem lehetett tovább húzni, akkor jött a kormány maga, és a jobbkanyar közepén a kormány csak azért fordult 720 foknyit a tengelye körül, és nem többet, mert a fékek és váltók kábelezése, valamint a lopásgátló lánc csak annyit engedtek meg a kerékpárnak. Sokat meséltem a bicikliről, de ne feledkezzünk meg Regiről sem, és próbáljuk visszafejteni, hogy ő ekőzben mit tett. Nos, mivel a kerékpár szinte megállt, és jobbra tartás helyett hirtelen balra ment, Regi a tehetetlenségi törvényt a gimnáziumban jól megtanulva a gyakorlatban alkalmazta — ment tovább egyenesen és jobbra. Ment volna, ha nem ott lett volna a kormány másik oldala, amibe beleütközött. Közben hatalmas önismeretről és helyzetfelismerő-képességről tanúbizonyságot téve, ördögi ügyességgel húzta át a jobb lábát a biciklin, hogy ne törjön minden csontja szilánkosra. Ekkor már esett is, az esést két kézzel (mondtam már, hogy a bal gyúrúsujja törött?) tompította, de közben jött neki szembe egy fakerítés is, amit az ötlettel teli svájciak nyilván karósan hegyeznek ki. Erre kurva nagy mázlival nem esett rá, hanem előtte érkezett le a földre, majd a toalettje gyors megigazítását követően felhívott, mint anno, 2017-ben.
Szerencsére nagyobb volt a blogbejegyzés, mint a káreset, és néhány horzsolással és zúzódással megúszta. Szeretünk, Regi, és vigyázz magadra!
P.S.: a szemfüles olvasók látják, hogy E02 meg törött ujj, majd megírom azt is, hogy mi történt vele korábban.
Vélemény, hozzászólás?