Sokan írnak a koronavírussal kapcsolatos szkepticizmusukról, illetve az oltást érintő fenntartásaikról. 5G? Vetélés? Korai magömlés? Ezek egyike sincs bizonyítva a vakcinációval összefüggésben, de tény, hogy az utolsó bejegyzésem a 2. lövés napján készült, még június 30-án, most pedig december 7‑e van. Véletlen? Aligha!
A mai napon egy érdekes, hosszadalmas sztorit szeretnék elmesélni, ami valahogy nagyon jól bemutatja, hogy milyen is ez az ún. Svájc, mi hogyan működik, mik a processzek, és leginkább a cégek és az azokat alkotó emberek hozzáállása az ügyfeleikhez. Hiába élek itt most már mindjárt 10 éve, sose fogom megszokni, hogy itt nem egy segglyukból előrángatott emberi roncs vagyok, ha pénzt akarok valahol költeni, hanem egy megbecsült entitás. (De azért vannak kivételek, ugye, Atupri?) (Az Atupri az egészségbiztosítónk, nem vagyok velük teljes mértékben — khm — elégedett.)
Médike nem alszik. Mármint nem úgy nem alszik, mint Al Pacino az Insomniában, hanem hogy nem jól, pedig pont ma lett 2 éves és 3 hónapos. Lefekszik és gyorsan elalszik 8 körül, de aztán megébred valamikor éjfél és 1–3 körül, néha már este 10-kor. Van, amikor ébren van mondjuk 2 és 4 között, vagy felkel fél 6‑kor (mint például máma). Éjszakát utoljára 2019-ben aludt (és aludtunk) át, ha nem számítjuk azt az alkalmat, amikor pár hete egyszer véletlenül 8 órát aludt egyhuzamban, amin nagyon meglepődött az egész család. Szóval Médike nem egy jól alvós gyerek.
Általában azt szoktuk csinálni, hogy váltogatjuk Regivel, hogy ki mikor kel hozzá, néha vannak hosszabb szériáink, hogy valamelyikünk akár egy hétig mókázik vele éjszakánként (amennyiben móka az, ha a gyerek ordít, nem akar aludni, esetleg az ember mellbimbóját vakarja a körmeivel, és tépi a mellszőrt — ez utóbbi Reginél nem számottevő). Néha éjszaka cserélünk, néha reggel, amikor már tényleg nem bírjuk. A hétvégék általában speciálisak, mivel a kölök korán kel, és vagyunk néhányan idehaza, valamit ki kellett találnunk, hogy ne ébredjen mindenki hatkor.
Elég sokat írtam már, és még a közelébe se vagyok a történetnek. Lám-lám, csak nem volt bennem kontent mégiscsak?!
Főleg jó időben (tehát nyáron, július 17. és 25. között) az lett a mi (Médi+Laci) kis szokásunk, hogy szombatonként és vasárnaponként útnak indultunk, hogy a többiek alhassanak még. Volt néhány extrém túránk (pl. 6 órás start, hegymászás az Uetlibergen, de volt 10 km-es sétánk is), de általában csak a következő protokollt követtük: 1.) indulás 2.) a sarkon (128 méter a háztól) bemegyünk a Migrolinóba (éjjel-nappali bolt) 3.) kifli (Médinek) és kávé (nekem) vételezése 4.) séta. Valahogy van egy diszkrét bája annak, ha az ember szar kávét (Starbucks) iszik drágán, de legalább saját pohárba.
Szóval mondjuk ki: hétvégi törzsvendégek lettünk a Migrolinóban! Ezért aztán olyan dolgokat is elkezdtem használni, mint korábban sose, pl. a Migrolino mobilos alkalmazását. (Ez nem a reklám helye, így nem linkelem. Na, jól van, de.) Ez azért volt érdekes, mert volt benne egy ilyen szerencsejátékos rész (dobni kell kockával, megforgatni a szerencsekereket, ilyen komoly játékok), amivel meglepő gyakorisággal lehetett nyerni valamit — ásványvizet, jégkrémet, sütit, ilyen apróságokat. Médivel hamar dependenssé váltunk, reggelente hajnalonként dobtunk/pörgettünk, és ha hétvége volt, rögtön mentünk is beváltani a nyereményt.
Na, ja, a beváltás…
Az volt a probléma, hogy volt egy kis bibi a beváltás folyamatában. Úgy kell ezt a dolgot elképzelni, hogy ott az appban a bón, rányomok, hogy beváltás, és akkor van pár percem, amíg azt le kell csippantania a pénztárosnak, és akkor ingyen van a kóla. Eddig lehet követni? Jó, akkor bonyolítom tovább! A beváltásos képernyőn kettő (2!) vonalkód van: az egyik, ami a nyereményt jelenti (-3 frank kóla), a másik pedig az én pontgyűjtős kártyám (mert a Migrolinóban, ami a Migros része, van ún. Cumulus-kártya is). És itt jön a turpisság! Az első néhány alkalommal előfordult, hogy a boltos, akinek ugye az orra alá nyomom a telefonomat, lecsippantotta a hozzá közelebb eső vonalkódot (a Cumulus-kártyáét), és ennyi! Mi történt hát ekkor? Vettem egy kólát (amit egyébként utálok) 3 frankért, pedig se nem akartam venni, se nem kólát, se nem 3 frankért.
Igazi FWP, nem? Még csak most kezdek belejönni.
Pár alkalommal sikerült beváltani jól a kuponokat, de néhányszor a fenti dolgok történtek velünk, és volt, hogy észre sem vettem a dolgot. (Utána, amikor már igen, akkor mindig szóltam — és szólok még most is -, hogy tessék mindkét vonalkódot becsippantani. No hard feelings.) És furán éreztem magam, mert volt egy nagyon jó kezdeményezés (a nyereményjáték), amivel tök jól bevonzották az egyszeri, kora hajnali apukát a 8és8-ba, de aztán rossz szájízzel távoztam (nem a kóla miatt, azzal mi a vécét takarítjuk). Nem tetszett ez. Ezért mit csináltam? Írtam a Migrolino központjába.
Sorry for writing in English, but it’s too early for my German.
I’ve been using the Migrolino app for a few months now. I especially like the winning part with various games and promotions. After winning the first few items and getting them without problems, some weeks ago I started to experience a quite weird behavior in the shop. One time I won something, I took the item to the cashier alongside with other items I wanted to purchase. I paid, and later, checking the receipt, I realized that I paid the full amount of the item that I won.
Next time when I won something, I was more careful. I’ve seen that the shop worker sometimes (depends on the person) when using the bar code reader, only scans the Cumulus bar code, and not the one giving the discount for the product I won. Since then I’ve been asking always to scan both of the codes. (Last time I had to do this was today morning.)
I don’t want anything back, I accept that I made a mistake in the past not checking the receipt on time. But I find this user experience quite bad, and I wonder how many times it happens every day across Switzerland with other customers. Is it possible to take an action and remind all shop personnel how to properly use this part of the Migrolino app? Or maybe automating this service — when someone is activating the discount for a product, that discount will be transferred to the cashier upon scanning the associated Cumulus bar code?
Thanks for reading and have a good day!
Korrekt levél, nem? Vegyük észre, hogy a közel 10 év Svájc nem múlt el nyomtalanul (most Regi közbeszólna, ha lenne szerk. jogosultsága, hogy “de, amikor az Atuprit hívod telefonon”), mert nem anyázok, nem követelőzöm, sőt, még konstruktív módon két megoldási javaslatot is adok! És direkt oda is írtam — mivel tényleg nagyjából 3 frankos tételről van szó -, hogy nem kérek semmit, tisztán a világot és a Migrolinót jobbító szándékú szamaritánusként nyilatkoztattam ki magamat.
Egy nap múlva válaszoltak, hogy köszönik a konstruktív kritikát, majd még egy nap múlva írtak, hogy küldenek 15 franknyi migrolinós vócsert. Be-sza-rás! Még egy nap eltelt, amíg megjött a levél, benne az értékes jutalom, megköszöntem újfent, írtó elégedett vásárló voltam. Csak az volt a fura, hogy ezek a vócserek olyan háziasra sikeredtek, konkrétan úgy kell elképzelni egy 5 frankos bónt, mintha 130 g‑os papírra nyomtattam volna, hogy “5 frank, Migrolino”, se vonalkód a beváltáshoz, se vízjegy, hanem egy szelet papper. Már ekkor gondoltam, hogy ebben a sztoriban még több lesz, és talán még blogposzt is keveredhet belőle. És nem tévedtem!
Szerintem eddigre már ki lehet találni, hogy mi történt: naná, hogy nem fogadták el a vócsereket a tettesek! Többször próbálkoztam (több különböző eladónál), de 10-ből 9‑szer lepattantam, és menthetetlenül közeledett a lejárati idő (dec. 31.). Így aztán kb. egy hete újra írtam a Központnak, hogy az elégedett ügyfél megint elégedetlen, persze nyilván abban a tudatban, hogy már az 5 frankos bónnal is pluszos vagyok a 3 frankos kólás ügy után. Megint szinte azonnal válaszoltak, miszerint a körzeti megbízott (!) kiszállt a helyszínre (!!), ahol alapos oktatásban részesítette a dolgozókat (!!!), akik most már értik, hogy mit kell csinálni. Vasárnap pedig elmentem újra a boltba, és problémamentesen beváltottam a maradék 10 frank értéket is.
Így működnek itten a dolgok. Ha nem az Atupriról van szó.
Vélemény, hozzászólás?