Egy közeli ismerősöm mesélte.
Egy Business Analyst-jelöltet interjúztattunk telefonon. Amikor néztük a CV-jét, feltűnt, hogy az illető az elmúlt 5 évben 6 helyen dolgozott, és még volt egy féléves szünete is. (Én az első munkaévemben 9 hónap IBM után 2 hónap Ernst&Youngot tudtam felmutatni, ezért nem ítélek el senkit elsőre. — a szerk.) Nem baj, egy telefont simán megér. Elkezdődött az interjú, negyedórán keresztül minden flottul zajlott, kb. átlagos jelölt, normális válaszokkal. Aztán hirtelen megszakad a vonal. Egymásra néztünk Y‑nal (ezt X írja — a szerk.) — mi történhetett? Alagút? Jó, de az irodában? Áramszünet? Jó, de mobiltelefonnal? Mindegy, hívjuk csak vissza! Kicsöng a telefon, 8 csörgést várunk, semmi. Újrapróbáljuk, 10 csörgés, semmi. Érdekes. Várunk pár percet, hátha történt valami, ezért még legyen lehetőség befejezni az interjút. Hívjuk, kicsöng egyet, lenyomja. Érdekes! Utolsó lehetőség, hívjuk fel még egyszer, hátha. Kicsöng, felveszi …
… és elkezd ordítani a telefonba. Nézünk egymásra Y‑nal: Te érted, mit mond? — Nem. Fél perc után kezdjük megérteni, hogy mit mond.
- Nem akar indiaiakkal interjúzni.
- Nem akar indiaiakkal dolgozni.
- Mi, indiaiak, menjünk vissza az országunkba.
Megint összenézünk Y‑nal: Te éltél már át valaha ilyet? Soha. Én sem. Nem értem. Aztán a jelölt lerakta a telefont, csönd lett a szobában.
— Te, én visszahívom, és megmondom, neki, hogy Hunglish az nem Hinglish akcentus!
Vélemény, hozzászólás?