Az alábbi történet velem esett meg, minden szava igaz, kiszínezést, ferdítést, csúsztatást sehol sem tartalmaz.
Regi egy korábban elejtett megjegyzéséből arra a következtetésre jutottam, hogy számára ideális ajándék lenne egy mikroszkóp. Nézegethetne vele mindenféle anyagokat, Linda szőrét, ha újra megtetvesedik, akkor Linda tetvét stb., szóval csupa izgalmas dolgot. Egy új világ tárulhatna fel így a szemünk előtt. Nosza, nekiestem az Internetnek, nézelődtem mikroszkópügyileg, mígnem megtaláltam az ideális jelöltet: a Veho nevű cég gyárt egy 400x-os, USB‑s mikroszkópot, amit értelemszerűen rá lehet kötni a gépre, és a kép egyenesen a monitoron jelenik meg. Tud videót is rögzíteni, egyszóval igen fasszentos egy szerkezetről van szó.
Első körben rákerestem az eszközre, ki is dobta a bigyóshopot, ahol párnapos szállítási idővel megrendelhető a ‘szkóp, cirka 3x áron az ajánlott fogyasztói árhoz képest. Ezután benéztem az Amazonra, ahol már jóval olcsóbban lehetett volna megrendelni. De mint utóbb kiderült, csak az “igazi” Amazon szállít Magyarországra, a Veho az csak ilyen “ál-Amazon” (ún. Marketplace), szóval ők meg nem küldenek ide semmit. Sebaj, felmentem a Veho site-ra, és kerestem magyar viszonteladót, imára kulcsoltam kezemet, hogy ne a bigyóshop legyen az. Láss csodát, nem ők voltak, hanem a — PIXmania.
Innentől kezdve dátumokkal együtt mesélem a történetet.
2010. szeptember 13.
Megrendelem a mikroszkópot. Gazdaságos kiszállítást választok (10–12 munkanap), előre fizetek, bankkártyával.
2010. szeptember 14.
A fizetést elfogadták, a rendelés érvényes, a csomagot összeállították, átadták a szállítónak. Innentől kezdve naponta csekkoltam az oldalukat, bár tudtam, hogy a “csomag nem nyomonkövethető, mivel Ön a gazdaságos szállítást választotta”. Sebaj.
2010. szeptember 20.
Nem bírok a seggemen maradni, így írok a PIX-nek, hogy mi a helyzet. Még aznap válaszolnak: 10 munkanap a határidő, 14-én rendeltem, 28-ig nyughass a nevem. Okés.
2010. szeptember 28.
Felhívom a ‘maniát, hogy most akkor ilyenkor mi a helyzet. Mondják nekem, hogy várjak türelemmel még egy napot, holnap visszatérünk rá. Okés.
2010. szeptember 29.
Újra hívom őket, plusz még a Postát is. Posta?! — kiálthat most fel az egyszeri olvasó. Igen, Posta, mert mint utóbb kiderült, a gazdaságos kiszállítás és a DHL Global Mail azt jelenti, hogy a csomag levélként van feladva, és a megbízható Magyar Posta Zrt. szállítja ki a cuccot. (Mondjuk ha ezt tudtam volna, inkább fizetek még pár ezrest, csak hogy más hozza a csomagot.) Sikerül beszélni a Posta központjában egy értelmes ügyintézővel, aki megadja nekem a területileg illetékes Posta disztribúciós osztályát, ahol cirka 30 perc telefonálás után a következők derülnek ki:
* Hülye vagyok, hogy előre fizetek.
* Hülye vagyok, hogy belemegyek abba, hogy egy csomagot levélként adjanak fel, mert így nincs csomagszám, nem lehet tudni, hogy mi van vele.
* Egyébként ők nem tudják, hogy egy csomag épp akkor hol van, lövésük sincs, hogy valamit kiszállítottak és/vagy elloptak és/vagy elvesztettek.
* A Magyar Posta Zrt. egy olyan cég, hogy ha te feladsz egy levelet, akkor semmi sem garantálja, hogy azt ők kiviszik bárhova, átadják a címzettnek. Ha azt szeretnéd, hogy valamit tényleg kivigyenek, akkor AJÁNLOTT legyen a küldemény, mert így legalább van egy számod, ami alapján reklamálhatsz. A beszélgetés ezen része így zajlott le: ÉN: Alapítok egy céget, legyen mondjuk a neve Magyar Posta 2 Zrt., árulok bélyegeket, a hülye emberek megveszik, felragasztják a levelekre, és bedobják a küldeményeket egy nagy dobozba, nevezzük mondjuk Posta2ládának. Ha én fogom ezt a ládát, és felgyújtom, akkor az így teljesen oké, nem sikerült a kézbesítés, enyém a pénz, az ügyfelek pedig így jártak? POSTÁS HÖLGY: Így van. Adja fel a küldeményt AJÁNLOTTAN.
2010. szeptember 30.
Újra telefonálás a PIXmania ügyfélszolgálattal, kapok egy levelet tőlük, amiben van egy nyomtatvány. Azt mondja: NYILATKOZAT — KISZÁLLÍTÁS KÉTSÉGBE VONÁSA. Kitöltöm, aláírom, bescannelem, elküldöm nekik e‑mailben. Azt is leírom, hogy továbbra is szeretnék mikroszkópot tőlük, de ezúttal egy megbízhatóbb és drágább szállítási módot választanék. Aznap jön a visszaigazolás, hogy megkapták a panaszt, van ügyszám is, minden szuper.
2010. október 4.
Kapok egy levelet, hogy 11-nél előbb nem tudják újraküldeni a ‘szkópot, és egyébként is várjuk meg az ügy kivizsgálását, ami még 10 munkanap. Oké, hol van még karácsony :)
2010. október 6. — a CSODA napja
Mindenki kapaszkodjon meg: aznap megkaptam a csomagot! Mármint az eredetit, ami ugyan még hivatalosan nem veszett el, de majdnem. Örömömben nem feletkezem el PIX-es barátaimról, azonnal írok nekik, hogy megvan a csomag, ügyemet lezárhatják, a panaszt visszavontam. Ha eddig tartott volna a történet, akkor nem lesz belőle blogposzt…
2010. október 8.
Kapok egy levelet a PIXmaniától, hogy a nyomozás lezárult, hivatalosan is megerősítik, hogy a csomag elveszett. WTF? Mindegy, biztos ami biztos alapon újfent írok nekik, hogy két napja megkaptam a csomagot, relax. Tudom, milyen balek dolog ezt lejelenteni, inkább vásároljam le mégegyszer a ‘szkóp keretét. Nem, én becsületes vagyok, “bajnok von der erkölcs”, én szólok, ha át akarja valaki magát verni úgy, hogy az nekem lenne jó.
2010. október 15.
“Tisztelt Vásárlónk! … számú rendelése visszafizetésére vonatkozó kérelmét teljesítettük, és örömmel értesítjük, hogy a mai napon számlájára a(z) … HUF összeget átutaltuk.”
No komment. Egy hónappal azt követően, hogy megrendeltem a mikroszkópot, most itt állok pénzzel, mikroszkóppal, és azon gondolkodom, hogy mit rontottam el. Most legyek kétszeresen balek becsületes, és erőnek erejével utaljam vissza nekik a pénzt? Adjam fel egy borítékban AJÁNLVA? :D
Vélemény, hozzászólás?