Na, akkor ez most ilyen “fogyasztóvédős” poszt lesz. Hétvégi, saját, közvetlen tapasztalatok alapján, hogy a hitelesség tökéletes legyen.
Vasárnap anyu bejelentette a Fabiát meg az Ibizát “tavaszi átvizsgálásra és kerékcserére”. Kaptunk ugyanis offline spam-et (ejtsd szórólapot), hogy most csak 4200 forint az egész, és ez milyen jó. Tényleg jó, ha azt vesszük, hogy 5000-ért cserélnek gumit a közeli gumisnál (ti. a Fabián könnyűfém felni van, és így a kerékcsere házilag nem elvégezhető, mivel nem kereket, hanem gumit kell cserélni). Szóval anyu felhívta őket, külön megkérdezte, hogy gumicserével is annyi az ár, mint kerékcserénél (“Természetesen!” — hangzott a válasz). Remek, deal, mehetünk.
Mentünk is, 9 óra előtt megjelentünk a Fabiával a szervíznél. 10-re meg az Ibizát kellett volna vinni, de simán belefér az is, hogy ketten megyünk mindkét kocsival, hisz — a szervíz szerint — az egész átvizsgálás gumicserével együtt “legfeljebb 20–25 perc”. Egy óra elteltével még mindig nem szólt senki, hogy kész a kocsi, addig félszemmel láttuk, ahogy 5–10 percenként valaki odasétál az autóhoz, valamit csinál pár másodpercig, aztán megy tovább. Aztán pár perc múlva jött egy jómunkásember, hogy akkor “kész”. Mivel nem nagyon láttuk, hogy a kocsival komolyabb dolog is történt volna a simogatáson túl, megkérdeztük, hogy ugye megvolt a gumicsere is? “Gumicsere? Hát azt nem mondták…” — Nem, viccből van tele a hátsó ülés autógumikkal, nyilván mi így utazunk mindenhova. Meg persze azt is csak tréfából kérdeztük meg, hogy a téli abroncsokat átveszik‑e, mert mi már nem akarjuk használni újra. Szóval nyeltünk egy nagyot, meg még egyet, és megbeszéltük a fél szervízzel, hogy talán egy gumicserét is megejthetnének a kocsin…
A következő másfél órát sikerült a kocsit nézve eltölteni, mert a gumicsere közel folyt hozzánk. Én nem vagyok egy nagy autószerelő, de szerintem 4 felnin 4 téli gumit 4 nyári gumira cserélni
- nem kellene másfél óráig húzni;
- nem kellene összesen 6‑szor újrafújni a 4 kereket;
- nem kellene összesen 6‑szor centírozni a 4 kereket.
Merthogy pontosan ez történt. Másfél óráig tartott, míg a négy szerencsétlen kereken lecserélte a négy szerencsétlen gumit a szerelő úr…
Ezek után még egy meglepetés várt minket: a számla. Ugyanis a 4000 körüli átvizsgálásból valahogy 12000 lett, hirtelen felszámoltak 2000-et a gumicseréért (ami ugye ugyanannyiba kerülne, mint a kerékcsere), meg 6000-et egy elektromos törlésért (világított egy lámpa a műszerfalon, azt “kijavították”).
Szóval: Seat Szigetszentmiklós — kösz, de többet nem. Ti se, senki se. Még akkor se, ha szép, nagy akváriumok vannak ott szép halakkal.
Vélemény, hozzászólás?