Negyedéves hallgató vagyok, egy passzív félévvel a hátam mögött. Egy félévem van vissza, aztán szevasz. Soha nem vártam még semmit úgy, mint második egyetemi tanulmányaim végét.
Röviden: 4/4 tárgy, 14/14 kredit.
Mechanika (V, 4 kr.): ez egy vicces történet. Amikor először beadtam akkreditációs kérelmet (a háromból…), akkor elfogadták. Aztán egyszer csak eltűnt a Neptunból, és hiába harcoltam, nem kaptam vissza. Van ugye a BME-ről 10 kreditnyi kőkemény, Pacher-féle fizikám, de az ide nem volt elég. Sebaj, “pénz van szarásig”, legalább teljesítek egy olyan tárgyat is, aminek némi értelme van — nem a diplomával kapcsolatban, hanem úgy általában. Jól is kezdődött a Mechanika, bementem szombaton du. 4‑re, és meglepve konstatáltam, hogy az órát felcserélték egy másikkal, ami nekem már rég megvan. Örültem. Aztán bementem a következő órára is, írtam volna ZH‑t, de az nem volt. Helyette tanultunk, megoldottunk pár feladatot. Aztán itthon is csináltam még kettőt a tényleges ZH előtt, komoly készülés volt itt. A ZH‑t 15 perc alatt letudtam, azt hittem, jó lett, de nem (3, közepes — na, ne!). Valamit talán elszámoltam, vagy félreértettem, egy pillanatig megfordult a fejemben, hogy reklamálok (telefonon, bemenni azért nem mennék be), de aztán beletörődtem. Igénybevételi ábrát még legalább két hónapig fogok tudni rajzolni, aztán ez a tudás is átkerül az archívumba. (FYI: a ZH‑n volt egy 3 db erős, koordinátarendszeres feladat, meg egy kéttartós, kiterjedéses testes, igénybevételes.)
Ökologikus műszaki konstrukciók (V, 4 kr.): fantasztikus tárgy, rögtön az első órán szívembe zártam. Vártunk fél órát a tanárra (ennyi késés még normálisnak számít errefelé), aztán valaki szólni merészelt a portán, hogy nincs tanár. Aztán egyszer csak feltűnt a dékán, és elnézést kért. Még aznap este a tanár — aki egyébként valami díjjal is rendelkezik (talán ő volt az “Év Legtöbbet Késett Oktatója”) írt egy minősíthetetlen hangvételű levelet, amiben nem hogy nem kért bocsánatot azért, mert 50 embert fölöslegesen rángatott be egy elmaradt órára, de még fenyegetőzött is… A második órát így bosszúból kihagytam (egál), a harmadikra bementem, mert akkor kellett házit leadni. Persze erről is késett egy szokásos fél órát, de ekkor ezen már senki se lepődött meg. Mindegy, a tárgy vizsgás, éppen ezért se ZH, se vizsga nem volt. Egy házi feladatot kellett írni az alkalomhoz illő témában — én a geotermikus energiát elemeztem 9 gyönyörű oldalon, amiből 1 a címlap, 1 az irodalomjegyzék, 4 színes fotós volt. Azért a megajánlott jegynél (2, elégséges — …) jobbra számítottam — sebaj, Tóbiás!
Piackutatás (F, 3 kr.): egy kedves néni tartotta az órát, volt jegyzet is, tankönyv is. Már az elején kiderült, hogy nem ez lesz a szórótárgy az ÓE‑n, idézem “aki a kérdőívszerkesztést tudja, az átmegy”. Az utolsó órán írtuk a ZH‑t abból, amit 20 perccel korábban ismételtünk át… Ennek megfelelő jegyet (5, jeles — az) kaptam, rendkívül tanulságos tárgy volt ez is.
Projektfinanszírozás (F, 3 kr.): no, ez viszont ténylegesen egy olyan tárgy volt, amit TANÁR(NŐ) tartott, volt tematikája, jegyzete, előadásfóliái stb. — tisztára mint egy igazi iskolában. Talán egy órán voltam benn (félig), az elővizsgára pedig közel 45 percet készültem. Volt egy 30 pontos vizsga, 10 pont I/H, 10 pont definíció, 10 pont kiegészítős feladat. Avatott szemem (a bal) rögtön az első pillanatban kiszúrt egy hibát a feladatsorban, amit jeleztem a tanárnőnek, majd a másik szememmel (a jobb) kacsintottam, hogy adjon egy pluszpontot. Talán ennek köszönhető a várakozáson felüli teljesítményem (3, közepes — frankó). El is felejtettem, ebből is volt házi feladat, amit Bálinttal közösen írtunk egy pályázatról. Jól megosztottuk a munkát, ő írta a lényeget, én pedig csináltam egy kis megtérülésszámítást. Az oktató jó, a tárgy jó, van benne szó PPP-ről is, mi kell még a boldogsághoz? :)
Még a félévről annyit, hogy igazából az egész elfért egy hosszú szombaton. 9‑től volt PK., az óra második felében írtuk a ZH‑t. Aztán Bálinttal elmentünk meg(villám)látogatni a lányokat, majd gyorsan vissza, mert nekem délben volt a M. ZH‑m. Amikor arról kijöttem, pont odaértem ÖMK-ra, hogy még várhassak fél órát a tanárra. Aztán megint haza, “tanultam”, és 5‑re vissza PF. elővizsgára.
Vélemény, hozzászólás?