A mi autónk

írta:

| kategória: ,

Nos, gon­dok van­nak a Fabi­á­val, ami egy­részt vic­ces (ld. lent), más­részt nem vic­ces (ld. pénztárcám).

Szó­val az egész múlt héten kez­dő­dött, ami­ko­ris egyik nap nem indult a kocsi. Aztán nagy nehe­zen meg­ad­ta magát, már­mint fel­ad­ta a sztráj­kot, és enge­del­me­sen bein­dult, műkö­dött, de fur­csa volt vala­mi, na.

Szom­ba­ton men­tem vol­na vizs­gáz­ni, de nem tud­tam bein­dí­ta­ni a kocsit sehogy se. Mehet­tem gya­log. (Ezért hagy­tam ott­hon a szá­mo­ló­gé­pe­met! Emi­att nem sike­rült a vizs­ga!) Dél­után aztán Regi­vel vissza­tér­tünk a par­ko­ló­ba, és újfent neki­es­tünk a Sko­dá­nak. Regi­nek sike­rült bein­dí­ta­nia a motort, de — most figyelj! — nem volt gáz! Hiá­ba nyom­tuk a pedált, nem tör­tént sem­mi, az alap­já­rat gáz­pe­dál­tól füg­get­le­nül 600 és 1500 között ugrált, néha meg jól lefulladtunk.

Nosza, hív­juk fel a Sko­da Assis­tance szol­gá­la­tot, vagy mit, ami 7/24-es, hiper-szu­per, és ingyen van — illet­ve lett vol­na, ha nem három hete jár le az egy­éves szol­gál­ta­tás… Így viszont a kiszál­lás 15k-nál kez­dő­dik, és akkor még nem is köszönt a sza­ki. Meg­kö­szön­tük, nem kér­tük. Aztán egy­szer csak, a husza­dik reboot­nál cso­da tör­tént, és fogott a gáz­pe­dál! Annyi­ra meg­örül­tünk ennek, hogy gyor­san leál­lí­tot­tuk a motort, össze­pa­kol­tunk, imád­koz­tunk egy kicsit (hogy megint működ­jön), aztán irány Göd!

(…)

Szom­bat este átmen­tünk Ist­vá­nék­hoz, ahol egy rövid, leg­fel­jebb négy­órás sze­re­lés vet­te kez­de­tét. Leszed­tük a motor tete­jét (azt a műanyag izét, ami­re rá van írva, hogy 16V), kiszed­tük a gyer­tyá­kat, meg­ka­pir­gál­tuk őket szé­pen, kiszed­tük a foj­tó­sze­le­pet, meg­tisz­to­gat­tuk, vissza­rak­tuk. (A hoz­zá veze­tő csö­vet meg jól elfe­lej­tet­tük vissza­rak­ni, sebaj.) Aztán irány Szo­ki, per­sze nem csak úgy simán! Milyen unal­mas len­ne már úgy men­ni, hogy kup­lung be — vál­tás — kup­lung fel — gáz­adás — stb.? Ellen­ben ha nem megy a gáz­pe­dál, bőven elég egy láb is, ami­vel min­dent lehet csi­nál­ni: benyo­mod a kup­lun­got, akkor vált­hatsz, meg ugye féke­zel, fel­en­ge­ded, akkor meg “gyor­sí­tasz”. Így men­tünk végig a ket­tes úton, cir­ka 10 perc alatt meg is tet­tük az 1 km-es utat.

(…)

Ma kide­rült, hogy aksi rossz, lehet, hogy az okoz­ta a hibák nagy­ré­szét. De. A kocsi eszi az ola­jat, fel­füg­gesz­tés nem vala­mi jó, nagy­szer­víz kell alap­ból, szó­val lesz még mit ten­ni, hát még fizet­ni. De már jó a gázpedál!


Comments

3 hozzászólás a(z) “A mi autónk” bejegyzéshez

  1. ópa­ra, hiszen én pont most veszek egy olyan autót. :) majd adja­tok tip­pe­ket, hogy hova kell szer­víz­be vin­ni, meg minden. :)

  2. Nem kell leszól­ni a Fábi­át, tök jó autó. Az, hogy olaj­ra szom­ja­zik, iga­zán csak pár éve van. Van egy olyan érzé­sem, hogy a kocsi is olyan, mint a kutya, aki/ami előbb-utóbb hason­lí­ta­ni kezd a gaz­dá­já­ra… (Jó, Te nem ola­jat iszol, szerencsére.)

  3. nem szó­lom le, csak hiba­lis­tát közöltem :)
    ha meg­ja­vul­nak a hibák, akkor örü­lés lesz.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük